Mezi spořícími produkty stále vládnou cenné kovy
Podle tradičního Barometru spoření upřednostňuje cenné kovy 55 % střadatelů. Obecně ovšem obliba spoření výrazně poklesla.
Vyplývá to z Barometru obliby spoření, který sestavuje Asociace českých stavebních spořitelen již od roku 2016. Barometr sleduje oblibu spořících produktů mezi českými zákazníky bez ohledu na formu, kterou ke spoření aktuální využívají.
Za poklesem stojí inflace a nižší disponibilní finance
Vysoká inflace, kterou spořící produkty nedokáží porazit a také vyšší nezbytné výdaje. To mohou být příčiny obecné nižší obliby spoření v posledním čtvrtletí. Propad obliby je třetí nejvyšší za celou dobu sledování.
Drahé kovy si stále zachovaly první místo v žebříčku s 55procentní oblibou. Až za nimi jsou spořící konta a těsně za nimi se 43 procenty stavební spoření.
Tip: Jak postupovat při nákupu zlata, abyste nakoupili bezpečně?
"Zhodnocení stavebního spoření kolem šesti procent sice v dnešní době nepokryje inflaci, nicméně musíme mít na paměti, že jde o spoření se střednědobým horizontem, a tak je nutné k němu i přistupovat," uvedl tajemník asociace, která Barometr spoření vydává, Jiří Šedivý.
Na nejnižší hodnotu za celou dobu měření se v oblibě dostalo penzijní spoření, klesá i obliba podílových fondů a kryptoměn. Obdobně dopadlo i spoření doma, "pod matrací" má nicméně za formu "spoření" stále 17 % dotazovaných.